Buenos Aires en terrugreis

2 januari 2017 - Hippolytushoef, Nederland

28 december-1 januari
En dan opeens loop je te lopen in een grote stad, waarbij het overdag rond de 30 graden en 's nachts rond de 25 graden is. Niet echt mijn ideale temperatuur. De eerste dag ben ik ,om te acclimatiseren, naar een ecologisch park gegaan. Je bent er zo maar je maar je hoort niets meer van de hele stad en hebt alleen natuurgeluiden om je heen. Jammer was wel dat het niet was toegestaan om even het water van de Atlantische Oceaan (Rio Plata) in te gaan.
De dag erna ben ik 's morgens Barrio China ingegaan en 's middags Boco voor wat kadootjes. Tussen de middag maar met de metro en de bus van de ene naar de andere plaats gegaan omdat ik het echt te warm vond om te lopen. Tijdens de busreis kwam ik langs plekken waar ik ook de eerste keer dat ik in de stad was, ben geweest. En het voelde daardaar al echt een beetje vertrouwd aan.
In Boco is er een gedeelte met gekleurde huizen en mooie geschilderde letters op de uithangborden. Erg leuk!
's Avonds ,eigenlijk voor het eerst, in de stad een argentijnse steak gegeten.
De dag van vertrek met gemengde gevoelens afscheid genomen. Jammer dat het er bijna op zit, het ongedwongen leventje waarin je alles wat je nodig hebt, in je rugzak kunt vinden. Waar je met je eigen ikkie kunt rondstappen terwijl alles nieuw en anders is, zoals de taal, gebruiken, plaatsen en mensen. Ik heb ontzettend genoten van de verschillende mensen uit verschillende landen met hun eigen omgangsvormen en mentaliteit. En natuurlijk ook van de verschillende landschapen, dan weer met walvissen dan weer met ijs, bergen, oceanen, meren en vulkanen. Ik heb in korte broek gelopen maar ook met thermo ondergoed onder 3 lagen kleding.
Maar ook zin om weer naar huis te gaan. Alles en iedereen weer te zien en ben benieuwd of ik dingen anders ga doen omdat ik er zo lang uit ben.
Ik heb zoveel berichtjes en appies gehad, dat ik nu wel erg nieuwsgierig naar de foto's ben. Op mijn mobieltje en onder watercameraatje is het niet helemaal goed te zien. Maar toch gebruik ik mijn mobielte om ook dit laatste verslag te schrijven, terwijl ik dat nu op de laptop en tablet kan doen.
De reis naar huis liep wat moeizaam. Het vliegtuig was te vroeg in Madrid waardoor ik nog langer moest wachten dan ik al moest doen. Twee nachten nauwelijks geslapen. Mijn rugtas zat niet bij de bagage op Schiphol (het werd anderhalve week later bezorgd) en de trein had door de rijp vertraging waardoor ik de aansluiting had gemist. Gelukkig kon ik Judith nog wel bereiken want die kwam me vanuit Anna-Paulowna ophalen. (met zelfgemaakte groentensoep)
Toen was ik weer thuis en moet ik nu eraan wennen om te zeggen dat ik in Patagonië "ben geweest".

1. Kees en Marijke:
    2 januari 2017
    Hoi Jacqueline.
    Dus je bent alweer terug.Haast niet te geloven. Het rondje Wieringen moet wel een lang rondje worden denk.Je zal wel een hoop te vertellen hebben. Zal wel moeilijk wezen voor ons om het te kunnen bevatten.Wat je al niet heb mee gemaakt. Maar gelukkig ben je weer gezond terug en ongedeerd. Je heb dus goed naar mij geluisterd, dat je geen snoepjes moet aannemen van vreemde. Hoop je gauw tegen te komen en dan weer tegendraads.
    Groeten van Kees en Marijke
  2. Sandra:
    4 januari 2017
    oh joh!!! Dacht dat je de 6e thuis kwam, maar je bent er al. Dank je voor je leuke verhalen en dat ik met je mee mocht peddelen. Niet te snel wennen hoor. Hoor graag je live verhaal. Liefs, San