Patagonië, ik kom eraan!

26 oktober 2016 - Buenos Aires, Argentinië

Na 15 jaar erover dromen, kan ik eindelijk zeggen: " ik ben onderweg naar Patagonië"Maar eerst door Marieke naar het station gebracht, met de trein naar Amsterdam en met het vliegtuig via Madrid naar Buenos Aires. In de bus richting Palermo, waar ik een B&B had gereserveerd, gelijk zwart gereden. (wel met toestemming van de chauffeur) Op het vliegveld had ik wel een OV-kaart kunnen kopen maar er geen tegoed op kunnen zetten omdat de apparaten kapot waren.Het B&B was super, het lag in een rustige wijk met het groen van parken en eeuwenoude bomen. De eigenaresse, Christine, was erg behulpzaam. Ze nam me mee op sleeptouw wanneer zij bij vrienden ging eten en ze heeft me ook een deel van Palermo en Recoleta laten zien. Veel monumentale panden, beelden met marmer, brons, macht en pesos. We zijn op de begraafplaats van Recoleta geweest waar belangrijke mensen uit de Argetijnse geschiedenis liggen (zoals Eva Perron) Net een stad van mausolea. De dag erna heb ik gekanoëd op de Paranãna Delta bij Tigre. Lekker peddelen en schildpadden bekijken. Wat is het toch leuk om te reizen: je zoekt iets uit, stapt in de trein, bus, metro en je komt op de plaats van bestemming aan. In de metro en de trein wordt je ook nog volop vermaakt. Ik heb al een optreden mee mogen maken van een harpist en van een gitarist en koopmannen prijzen hun spullen aan. De tweede dag ben ik naar San Telmo gegaan, een volkswijk waar nu kunstenaars wonen en wat bekend staat om zijn tangomuziek en -dans. Gardel komt er vandaan. Terug richting metro kwam ik op een muziekfestival terecht, genieten hoor! Morgen met de bus richting Peninsula Valdes: naar de walvissen.

1. Mieke Visser (oud overbuurvrouw):
    30 oktober 2016
    Ik ben nu al ernstig onder de indruk en benieuwd naar het vervolg van je reis
  2. Sandra:
    31 oktober 2016
    Ha Jaq, je hebt er 15 jaar over gedroomd en je zit er gelijk goed in zo te lezen. Erg leuk om zo meegenomen te worden op jou reis!! Veel plezier!!!
  3. Miranda:
    Hoi Jacqueline,
    Wat leuk om via deze weg je belevenissen te lezen. Geniet ervan! Veel plezier!
  4. Kees en Marijke:
    Hoi Jacqueline.
    Je bent dus veilig aan gekomen. Ik mis je wel op mijn dagelijks rondje, maar dat zal jou een worst wezen. Geniet dus maar van alle dingen die je mee gaat maken. Wij gaan je volgen en misschien maak ik wel een blog van mijn rondje.
    Doe voorzichtig en neem geen snoepjes aan van vreemde mannen. Wij zullen je volgen en proberen wat van het avontuur mee te proefen.
    Groeten van Kees en Marijke
  5. Jacqueline:
    1 november 2016
    Je kunt nu wel doorlopen, zonder die tegendraadse ontmoetingen, Kees!
    Reis je duizende kilometers en dan vind je net zoveel zeesla als op Wieringen. Dus toch wereldvoedselproductie nr. 1!
    Jacqueline
  6. Judith:
    2 november 2016
    Wat leuk Jacqueline, om je op deze manier te kunnen volgen! Klinkt nu al goed wat je allemaal meemaakt. Geniet ervan!!!